Alla inlägg den 4 april 2008

Av Maria Thuré - 4 april 2008 21:23

Damallsvenskan är hetare än vanligt och vem lyckas få mittuppslaget i dagens Expressen om inte så klart Josefine Öqvist min Jossi.


Jossi och jag gick 3 år i gymnasiet ihop parallellt så spelade vi och tränade i Bälinge, så man kan säga att jag och Jossi satt ihop. Jossi är världens spontanaste och roligaste människa. Vi har tappat kontakten en del sen hon flyttade till Linköping men vi hörs ibland och då är det som vi pratade igår. Senast jag såg henne var när jag hälsade på henne på Akademiska i somras. Vi satt och drack Cola och käkade chokladbollar. Hon var hög på smärtlindrande och var tveksam till om hon någonsin skulle kunna spela igen. Jag är inte ett dugg förvånad att hon står på planen i premiären. Mer målmedveten tjej (när det gäller fotboll) får man leta efter.


Jag måste bara få bjuda på en Jossi historia från gymnasiet. Vår samhällslärare Hansen pratade om hur man i vissa kulturer klippte av därnere för deras kultur krävde det.


Jossi viftade direkt med handen och utan att få ordet så uttryckte hon.

"Men Hansen varför toppar de inte bara lite?".


Fy fan Jossi vad du förgyllde mina dagar. Jag saknar dig! Se till att vinna ett SM-guld nu som du kan placera bredvid vårt guld i inomhus-SM.


Här är en apgammal bild på mig och Jossi från ett träningsläger i Italien. jag ser ut som ett litet fan som vill fota sig bredvid henne.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards