Alla inlägg den 17 april 2008

Av Maria Thuré - 17 april 2008 22:19

Johanna fyller 24 år idag! Hon fick flourtuggummi, fluortabletter och tandborstar. Undra vad killen som hon dejtar jobbar med?



Av Maria Thuré - 17 april 2008 21:52

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag är gammal eller ung.


På jobbet kan jag känna mig tokung som idag när jag frågade min kollega som lyssnar på P1 vad de spelar för musik på den radiokanalen. Då jag får ett leende till svar och informeras om att ingen musik spelas där.


Direkt efter arbetet så tränade jag till lördagens cabaré. (Damfotbollens motsvarighet till inkilning. Damfotbollsspelare tycker att det är lite smålöjligt att som killarna gå och köpa kondomer endast iklädd i kalsonger så de nya spelarna får istället göra en cabaré).


Forsen och jag ska göra cabaré. Forsen är grym. Det är bara en sak. Hon får mig att känna mig gammal. Hon är född -92 och hon kände inte till en av låtarna vi ska ha. Den gjordes i början av 90-talet typ när Forsen nyss lärt sig krypa.


Hela dagarna så ser jag hur viktigt det är med goda förebilder för ungdomar. Jag inser att jag som spelar i samma lag som Forsen borde föregå med gott exempel och vara en förebild för henne. Det skrämmer mig en aning. (Förmodligen hennes omgivning också). Men jag ska genast ta mitt ansvar och förbereda henne för kommande livsprövningar och berätta för henne att P1 är en bra radiokanal som hon borde lyssna på. Den spelar ingen musik men tar upp många relevanta samhällsfrågor.


//Goldfish





Av Maria Thuré - 17 april 2008 21:41

Jag arbetar med ungdomar som är i behov av sysselsättning, vettig fritid och motivation för att de inte ska spendera tiden till kriminalitet. Dessa ungdomar får göra roliga saker om de sköter sig bra. Det kan exempelvis vara att åka på Speedway, gå på bio eller se Sirius fotboll.  


Lillchefen sa idag till en av ungdomarna.

"Ja och om vi skulle behöva straffa dig så får du gå och se damfotboll. Då åker vi och kollar på Maria när hon spelar i Danmark".


Jag trodde det var intressant för en ung pojke att se Danmarks tjejer men det är möjligt att det är mer upphetsande att se Hochen, Segerström, Ante och de andra Siriuskillarna?!?


//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards