Alla inlägg den 9 april 2008

Av Maria Thuré - 9 april 2008 22:59

Jag måste få ventilera en sak som jag blir lite provocerad av. Gamla dejter och killar som man varit intresserad av som man har på sin msn lista. Det faktum att de finns på listan gör mig inte så provocerad men dock deras val av personligt meddelande. Som exempelvis rubriken: har besök.


Den känns som en tidningsrubrik som ska väcka intresse och följdfrågor som vem har du på besök egentligen. Då blir jag som ett barn och ändrar mina msn rubriker varannan minut då jag värvar med rubriker som:

På bio  (status inte vid datorn)

Livet leker (status online)

Världens roligaste samtal... (status samtal pågår)

Kramas i soffan (Status upptagen)

Förnyar P-piller recept (Status strax tillbaka)


Får dessa killar mig att fundera. Så ska minsann de också få något att fundera på.


Kan eventuellt tyckas lite märkligt att jag irriteras av löjliga saker som detta men glöm inte.. jag är singel och har ingen kille i lägenheten som glömmer ta ner toasitsen eller slänger kalsonger omkring sig som jag kan svära över. Så jag får lov att irritera mig på det närmaste killar jag kommer. Dvs de på min msn-lista.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 9 april 2008 19:24

Var och luncha med en kompis idag som berättade att hon förlovat sig.


Kul! Grattis tänkte jag! Kul att kärleken går bra för någon. Jag är inte alls bitter!


När jag kom tillbaka på jobbet så kom vi in på ämnet. Jag hamnade alltså i diskussion med två män i medelåldern som har en varsin skilsmässa i bagaget och nu nya familjer. Detta uttryckte den ena mannen.


"Förlova sig? Gör ungdomar det idag? Jag trodde de bara gifte sig direkt. Tiden som förflyter mellan förlovning och bröllop är bara en tid för betänkande om man valt rätt"


Shit mina föräldrar har varit fölovade i 30 år utan att göra slag i saken. Hur mycket betänketid behöver dem? Och om jag har deras gener så lär jag väl förlova mig snart för att se till att bli gift innan det är dags att pensionera sig.


Vi fortsätta diskussionen och båda mina kollegor har attityden att giftermål enbart är tjaffs som fyller juridiska syften. De gjorde narr av det hela och omformulerade bröloppscermonin.


Tager du honom i nöd och om du har lust?


Tills döden eller någon annan skiljer er åt..


Som tjej som drömt om ett stort prinsessbrölopp hela sitt liv så var det ju inte diskussionspersonerna tagna ur skolboken direkt. En sak är iaf klar. En dag ska jag gifta mig. Ett talfritt brölopp ska det vara. Jag vill skona hela min umgängeskrets för min pappas förkärlek för rim. Som typ skulle kunna låta så här:


Maria vår lilla tjej var inte så snabb,

när hon skulle hitta sin favoritgrabb


Jag kom nästan på tanken

att invetsera pengarna till bröllopet på banken


Nu får vi för Maria och Mr x hurra!

Tack och lov att hennes grabb inte heter Gurra.


Något sånt. Hinner inte rimma mer nu ska jag iväg på bio om en singeltjej.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards