Alla inlägg den 24 april 2008

Av Maria Thuré - 24 april 2008 18:37

Jag hade hoppats att jag känt mig lite sjuk vid det här laget. För att slippa springa det där förbannade COOPER-testet. Hoppats är kanske en förskönad bild av verkligheten. Jag har klätt på mig pyjamas, krypit ner i soffan under en filt och ätit glass allt i tron att jag kanske skulle kunna provocera fram en sjukdoms tendens.


Jag mår inte ens lite illa eller får yrsel när jag snurrar 20 varv åt samma håll. COOPER-testet är ett faktum. Till och med att färdigställa min deklaration känns mer tillfredsställande.


Om cirkus 50 minuter bär det av. Jag mot klockan. 


Synd att förvirring är en egenskap för mig och inte ett sjukdomstillstånd. Jag är förvirrad. Jag har fått rätta hela detta inlägg eftersom jag benämnde COOPER-testet, COOP-testet. Vette fan vad jag tänkte på. Trodde väl testet var något som anornades av  Kooperativa förbundet där alla med medmera kort fick bonuspoäng genom att delta.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 24 april 2008 17:13

Vi delar fikarum med en annan verksamhet på jobbet. Det är som att kliva in mitt i min farmors syjunta. Det är bara en massa tanter. Det kan vara roligt ibland, men oftast inte.


Idag såg jag iaf en poäng med det. En dam skulle sluta och bjöd på choklad. Det var fyra askar. Jag kunde bara plocka åt mig. För ni vet damer närmare 60 strecket de äter inte choklad. Inte offentligt på jobbet iaf. Det ger för mycket viktväktarpoäng och då kan de inte äta något mer på HELA dagen. Och för de mer hippa damerna som kör GI då gäller BARA choklad som är 75%.


Jag tvekar dock över damernas karaktär. Det kanske går bra inför arbetskollegorna, men förmodligen ger choklad mindre viktväktarpoäng om man äter det hemma gömd i något städskåp. Dessutom kan säkert Alladin choklad bli 75% när man äter den i smyg.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 24 april 2008 07:51

Jag började träna med Danmark en vecka före seriepremiären. Tidsmässigt så trodde jag att jag var väldigt taktisk och skulle slippa all form av STÖRRE fysisk ansträngning. Tji fick jag. Ikväll har vi Coopertest.


Han där stackars Cooper kan inte vara alltför nöjd med vad han åstadkommit till mänskligheten, fått ge sitt namn till ett test där det går ut på att springa 3 km så fort man kan. Mr Cooper kan inte ha haft alltför mycket att göra. Förmodligen kommunalarbetare. I tanke på hans kreativet så stöder det också mina tankar om att han var kommunalarbetare. Hmm om jag springer 3 km och tar tid på det så har jag gjort ett test. Mycket kreativt. Min brorsa och jag kom på samma sak i femårsåldern då mamma fick ta tid när vi sprang runt huset.


Nu ska jag pumpa i mig vatten hela dagen. Jag tror inte det finns några vätskekontroller utmed banan ikväll.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards