Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Datasupport

Av Maria Thuré - 3 april 2008 16:43

Min pappa ha en enda dotter som inte helt ologiskt alltså är jag. När jag hör mina kompisar berättar om deras telefonsamtal med sina fäder så brukar det handla om saker som: Hur mår du? Vad gör du om dagarna? Jag tror det kallas vardagliga far och dotter samtal.


Min pappa ringer mig FLERA gånger i veckan. Nu tänker vissa men åh vilken söt pappa. Det är bara en liten detalj och det är att min pappa vid de telefonsamtalen inte ser mig som en dotter utan en datasupport via telefon där man slipper omvägar som telefonköer.


Senast idag:


Pappa: "Hej!"


Maria: "Hej"


Observera nu hur pappa hoppar över vänliga fraser som hur mår du.


Pappa: "Datorn har hängt sig. Martin (en lärling vi har på firman) säger att man ska trycka på ctrl - alt. Vad hette den där andra knappen Martin?


Martin ropar delete.


Pappa: "Delete. Är det verkligen de knapparna du brukar trycka på när den hängt sig?"


Maria: "Ja pappa det stämmer. Martin har rätt".


Pappa: "Och du en annan sak vad har jag för kod på e-legitimationen nu igen? "


Jag säger ordet plus efterföljande siffror.


10 minuter senare. Pappa ringer igen.


Pappa: "Hej! Vad hade jag för kod?"


Jag ägers ordet plus efterföljande siffror.


Pappa: "Jaha. Jag slog siffrorna först. Vi hörs!"


5 minuter senare. Pappa ringer. Jag svarar:


Maria: "Just nu är det många som ringer men du placeras i kö. Just nu är 1115 samtal före".


Observera nu hur min pappa helt ignorerar min inledningsfras.


Pappa: "Koden funka inte nu heller".


Maria: "Okej men logga in på mitt då". Säger mitt ord plus sifferkombination.


Det finns en värre guldfisk än mig och det är pappa guldfisk.


//Goldfish








 
 
so

so

3 april 2008 19:38

Det är ju underbart...låter lite som den pappa jag brukar jämställa min med..gubben i teliareklamen...han e ju underbar! Har dock inte lyckats lista ut vem som är mamma till alla barnen då de alla pratar olika dialekt../So

http://soffansso

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards