Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Upptaktsträff med Korpen

Av Maria Thuré - 30 mars 2008 18:38

Det finns vissa skillnader att gå på upptaktsträff med ett lag som spelar i allsvenskan och ett lag som spelar i Korpenligan.


TID FÖR MÖTE

Allsvenskan

Senast i januari. Då har försäsongsträningen hållit på i tre månader och alla utländska nyförvärv har kommit på plats. Då återstår cirka två månader till seriepremiär.


Korpen

I slutet av mars. Två veckor före första matchen.


NÄRVARANDE

Allsvenskan

Alla spelare och hela ledarstabeln som är ungefär lika stor som spelartruppen. Ordförande i kostym hälsar alla välkomna till en ny säsong.


Korpen

Alla spelare av truppens 15 som inte var bakfulla, jobbade eller helt enkelt inte bara orkade ta sig dit.


PLATS FÖR MÖTE

Allsvenskan

Konferensrum på scandic hotell där det bjuds på fruktbuffé och mackor.


Korpen

I kassörens vardagsrum där hon bjuder på hembakta bullar och kaffe. Saft till de som ännu inte lärt sig dricka den starka drycken.


DAGORDNING

Allsvenskan

Målsättningen diskuteras och vilka krav vi kan ställa på varandra. Årsplaneringen redovisas och lagen i serien benämns kortfattat.


Korpen

Som nummer ett på dagordningen är att planera in första lagfesten. Vilka lag som är med och om det ens är något annat lag med i serien är tveksamt.


ALKOHOLPOLICY

Allsvenskan

Alkohol ska helst inte förtäras under säsong och absolut inte under samma vecka som det är match. Går man på krogen så ska man vara försiktig med att dricka offentligt.


Korpen

Uppmaningen blev att man under match iaf ska vara i det skick så man kan stå rakt och slå en rak passning.


TRÄNINGS- OCH MATCHKLÄDER


Allsvenskan

Vi är sponsrade av adidas och ska om inga medicinska hinder förekommer använda deras fotbollskor. På träningar och match ska vi ha lagets kläder som är adidas och tryckta med reklam från sponsorer. Det senaste årets kläder måste användas framförallt när media är på träning och match.


Korpen

Johanna kollar upp vad det kostar att trycka egna matchtröjor. I övrigt får man ta det man har i garderoben. Det rekommenderas dock att använda fotbollsskor (görs så ont att bli stämplad i ett par gympadojor) och benskydd.


TRÄNINGAR

 Allsvenskan

7 dagar i veckan med frivilliga individuella morgonträningar. Är man inte sängliggande så tar man sig till träningen oavsett om man kan delta eller inte.


Korpen

Onsdagar kl. 19.00 om vi kan inte någon ledig gräsplätt. Det är bra om den som har bollen iaf dyker upp träningen.


SOMMARLEDIGHET

Allsvenskan

10 dagar med eget träningsschema.


Korpen

Hela sommaren.


//Goldfish




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards