Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Maria Thuré - 4 mars 2008 20:10

Vad är det roligaste med att få ett handskrivet brev i brevlådan? Jo, spänningsmomentet att se vad som väntar inuti.


Vad är det roligaste med att få ett inslaget paket? Jo, spänningsmomentet precis innan man öppnat och undrar vad som är däri.


Jag kommer aldrig mer kunna ge Kristin ett paket med det spänningsmomentet. Hon bor i Australien. När man skickar postpaket dit så finns en lapp där man på utsidan av postpaketet ska fylla i vad man skickar. Dessutom räcker det liksom inte att skriva candy utan man måste dessutom skriva hur mycket godiset väger. Hur spännande är det att öppna ett paket där det står vad det ska innehålla?


Och hur ska jag översätta Djungelvrål. Jungleroar? Och Karamellkungens svarta döskallar. Black deadheads?


Den person som bestämt dessa regler är nog ganska bitter och fick nog inget paket som barn och har fått känna detta ljuvliga överraskningsmoment.


Jag undrar vad som händer om jag skriver att paketet innehåller något annat än det jag skickar. Ska jag våga prova?


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards