Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Maria Thuré - 2 mars 2008 19:12

Var på innebandy med några kompisar idag. Däribland Cia. Cia är en av de mest intelligenta personer jag känner. Ungefär i denna stund så tror jag att många undrar varför hon väljer att umgås med mig..


.. Jag vet faktiskt inte det men antar att hon vill bredda sin umgängeskrets lite.


I alla fall så dejtar hon en kille från en annan stad som också verkar vara väldigt intellektuell. Hur jag kan veta det? Jo, de roade sig en lördagkväll med att se På Spåret. Inte nog med det. Den där killen tillhör tydligen den procent av svenska folket som kan svara rätt på en fråga där.


Cia ville styra upp en spelkväll nästa gång han kommer. Jag såg framför mig hur min roll kunde bli att agera servitris medan de två utmana varandra i TP. Då föreslog Cia Domino så jag kunde vara med. Jag tvekade. Det kräver ju logik. Jag föreslog tjejspelet Tjejsnack. Men hon trodde inte killen skulle uppskatta det. Fia med Knuff är inget alternativ. Det spelade alltid jag och mormor. Mormor var om det är möjligt än sämre förlorare än mig. Så det spelet ger mig än idag en traumatisk upplevelse. Vi kom överrens om Rappakalja. Då behöver man tydligen bara vara lite fyndig . Jag ser fram emot nästa helg.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 2 mars 2008 13:04

Igår hängde jag i Östhammar.


Johanna som jobbat på OK/Q8 där förut fick gammalt utgått godis som vi satt och smaska på när vi kolla på melodifestivalen. Vi åt och åt. Då Johanna utbrast:

"Jag har senil bulimi".

Jag ser undrande ut..

"Jo, jag äter och äter men sen så glömmer jag att spy".


Så j-a rätt tänker jag. Varför kan man inte få äta det man vill utan att få dåligt samvete. Länge leve senil bulimi.


//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards