Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Maria Thuré - 12 mars 2008 21:42

Idag träffade jag Hilma min brorsdotter. Mammas arbetskompis såg henne idag och tyckte hon såg ut som mig när jag var liten. Visste inte om jag skulle gratulera Hilma eller tycka synd om henne. :)


Korpenlaget Fläsklobbarna tycker jag är lite seg på att ge besked om jag ska spela med dem. Taget från det senaste mejlet:


Anmäl dig snarast så vi kan börja planera lagfesten.


Känns som Fläsklobbarna påbörjar en satsning som passar mig just nu.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 12 mars 2008 14:41

Jag måste lägga ut en offentlig ursäkt.


Mina kära vänner, Mona och Johanna har en förkärlek till rosa. Jag har gjort lite narr av det tidigare och så fort de har köpt något rosa så har jag varit lite anti. För att förstå detta beteende så tror jag man måste gräva i min barndom.


Maria 5 år - Pappa bygger givetvis en lekstuga åt sin enda dotter. Maria får välja färgen och det blir rosa. När Maria sedan blir äldre och det är dags att måla om lekstugan så vägrar Maria att ha någon annan färg än rosa.


Den rosa lekstugan står än idag kvar på skolgatan trots anbud från spekulanter att vilja köpa den. Det senaste budet fick jag i början av tonåren, då spekulanten fick beskedet att stugan inte är tillsalu , inte ens för alla pengar i hela världen. (Det finns stunder då jag ångrat mig). Men idag är ju lekstugan näst efter Sandvik coromant den största sevärdheten i Gimo. Zlatans inramade autograf på paviljongen vid idrottsgården kommer tätt efter.


Maria 6 år - Dags att tapetsera om Marias rum. Maria får själv välja tapeter och väljer en rosa tapet med små flodhästar (som är pillvänliga och roliga att pilla bort). Trots att både mamma och pappa hävdar att Maria snart kommer lessna på dessa tapeter så får Maria sin vilja igenom.


Maria 8 år - Maria får mot sin storebrors förskräckelse rosa skridskosnören.


Med detta som bakgrund så kan man kanske dra slutsatsen att jag blev lite less på rosa. Fram tills igår. Då jag köpte en digitalkamera. En rosa.


Jag försökte lyssna runt med kameraexperter vad jag skulle tänka på men jag fick inga vettiga svar så jag gick tillslut min egen väg (som vanligt)och valde den jag tyckte var snygg och behändig.


Sorry! Mona och Johanna! Jag ska aldrig mer gnälla på er att ni är så löjliga som köper rosa saker. Det är ju faktiskt lite hippt!


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards