Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Maria Thuré - 20 mars 2008 18:33

Igår var jag och kolla på min brorsa när han spelade innebandy. Han och några kompisar startade ett innebandylag. De vann den lägsta divisionen överlägset och vann många matcher i tvåsiffrigt.


Då bestämde Kalle Anka förbundet (upplands innebandyförbund) att de trots överlägsen serieseger skulle få kvala. Bland annat fick de kvala mot Sirius juniorer som tog med sig en femma från deras A-lag som spelar i division ett. Brorsans lag förlorade med massor.


Det roliga var dock efter matchen då jag fick höra att min brorsa hade sagt följande till en kille som överspelade massor när han gjorde mål:

"Alltså du måste vara bög du?"

(Som lillasyster så kan jag givetvis inte acceptera ett sådant uttalande och det var i stridens hetta. Vi har absolut inget emot bögar. Men ni får ha lite förståelse för kulturkrocken som uppstår när bondpojkarna kommer ut och får möta stadspojkarna med hårband i håret).


Men det roliga i det här fallet är att denna kille skulle kunnat svara:

"Tror du? Du kan ju fråga din syster var hon tror om den saken?"


Jag säger inget mer. Mna kan ju konstatera att min bror inte gillar min smak hos killar.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 20 mars 2008 10:37

Träffade min kompis Lindas pappa igår. Han har sprungit maraton tre gånger och sa att det inte kommer bli några alls problem för mig att ta mig runt.


Han gav mig tipset att dricka rikligt under hela loppet. Nu tänker mina kompisar framförallt Mona. Shit! Det är kört för Maria! För hon tycker jag tar jordens minsta klunkar när jag dricker. Du behöver ju inte ens anstränga dig för att föra upp glaset till munnen. För under den handlingen ger du av med mer vätska än vad du får i dig när du dricker.


Samtidigt så kan alla de som var på min Kräftskiva i slutet av sommaren intyga att jag kan ju fylla på strupen i snabb takt bara jag vill! Jag har själv inga minnen av det men jag har fått det berättat för mig i efterhand.


Lindas pappa gav mig så mycket självförtroende att jag nästan känner att jag kan hoppa dagens intervallpass.


Ett annat tips jag har fått av en rutinerad maratonlöpare är att inte stanna då är det svårt att fortsätta igen. Samma person sa även att det är lätt att få känslan av att man blir bajsnödig för man är så trött. Men att man egenntligen inte är nödig!


Så kommer jag bara klara av att dricka rikligt och inte stanna och baja så ska jag nog kunna ta mig runt!


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards