Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Maria Thuré - 24 mars 2008 21:25

Hur lätt är det att hålla ett seriöst samtal med min far angående min ekonomi när han envisas med att fråga hur stor min studieskuld är hos NCC.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 24 mars 2008 14:29

Hela påsken har jag väntat på att en speciell person ska höra av sig. Man kan ju bli psykiskt sjuk av mindre.


Ni vet den oskrivna regeln när man träffar någon. Varannan gång principen. Har jag hört av mig så är det killens tur att höra av sig nästa gång för annars så verkar man för angelägen.


Denna tålmodiga väntan får konsekvenser i vardagen. Ungefär var femte sekund så kollar jag på mobilen för att kolla om jag råkat sätta på ljudlöst på mobilen. För att varje gång konstatera att så inte var fallet. Ungefär varannan timme så skickar jag iväg ett sms till en kompis som jag vet alltid svarar. Detta för att försäkra mig om att jag verkligen kan ta emot sms på mobilen och att funktionen inte är trasig. När jag sover så har jag mobilen bredvid mig i sängen på högsta volym om personen skulle få för sig att svara typ 03.00 när man sover som djupast. (Så får jag en hjärntumör så vet vi vem vi ska klandra).


Jag är allmänt instabil och börjar nästan gråta när jag öppnar ett sms som jag hoppas är från honom men istället visar sig vara från kusinbarnet.


Borde det inte enligt lag vara förbjudet att inte höra av sig till en tjej som man dejtar? Tänk vilka personligt lidande det innebär för tjejen. Görs inget åt detta samhällsproblem nu så kommer tvångsomhändertagandet av psykiskt sjuka personer öka det vill jag lova!


Jag har kombinerat en egen lag där jag tagit litegarnn från Brb 4 kap grov kvinnofridskränkning.


Den som begår brottsliga gärningar mot en närstående person (exempelvis en person man dejtar) döms om var och en av gärningarna utgjort led i en upprepande kränkning av personens status och gärningarna varit ägnade att allvarligt skada personens självkänsla till böter eller fängelse högst tre månader.


Mr "du som inte har tid att svara på sms". Du har kränkt min status och allvarligt skadat min självkänsla vilket har fått konskevenser för mitt traditionsenliga påskfirande. Du är dömd!


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards