Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Uppladdningsschema

Av Maria Thuré - 11 maj 2008 10:42

Idag är det match mot Sundsvall. De är ett tungt fysiskt lag.


Jag har laddat som en galning för denna match. Vem tror jag egentligen att jag är? Zlatan eller? Detta är mitt uppladdningsschema.


  • Dagen före match springer jag omkring med min vattenflaska och sippar på den. För att veta att jag får i mig rätt mängd vätska så kontrollerar jag mitt kiss. Det ska vara så ljust att det knappt syns i toaletten. (Förstår egentligen inte varför jag erkänner detta, men, men).

  • Till middag dagen före match så ska det ätas långsamma kolhydrater som finns kvar i kroppen matchdagen. Igår käkade jag potatis. Fullkornspasta går också bra.

  • Matchdag går jag upp strax före 9.00 för att äta en stadig frukost.

  • Efter det så tar jag vanligtvis en promenad sippandes på min vattenflaska.

  • Lunchen runt 12.00 består alltid av fisk och snabba kolhydrater som potatismos, ris eller bulgur.

  • När jag kommer till samlingen så väntar jag alltid med att knyta skorna tills jag kliver ut på planen för uppvärmning.

Jag tror alla fotbollspelare har speciella rutiner som måste följas före match. Skulle man göra en djupare analys så tror jag att 80% av alla elitfotbollspelare skulle få diagnosen tvångssyndrom.


Exempelvis så har jag hört att Fredrik Ljungberg måste tugga gräs (ramla) 10 ggr de första fem minuterna av matchen annars tror han att han kommer göra en dålig match.


Går det dåligt idag så kan jag iaf inte skylla på uppladdningen. Promenaden är avklarad, kisset är ljust, fisken i ugnen, bulgurn står på spisen. Ska jag bara klara av att knyta skorna på planen så ska det nog gå bra.


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards