Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Maria Thuré - 3 maj 2008 17:29

Jag är ju ansvarig för att bokföringen blir gjord och att skatten betalas in varje månad på vårt familjeföretag.


Idag öppnade jag ett brev från vår revisor. Det var företagets deklaration. Min pappa hade inte öppnat och skrivit på den. Den ska vara inne på måndag. Jag åkte givetvis dit och bad honom skriva under. Vet i vad karln gör? Jo han tar fram en tjock fet svart tuschpenna som funkar utmärkt att märka ut saker på en träbit. (Udden var lika stor som namnunderskrift raden). Han för pennan mot deklarationen och tänkte skriva under med den.


Jag måste begära löneförhöjning.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 3 maj 2008 17:18

Kommer ni ihåg när man var liten och favoritleken var att leka frisör. Vi leker nu. Hemma hos mig. Mona är den som blir friserad av hårfrisörskan Johanna. Jag är inte så duktig på det här med frisyrer så jag är skvallerkärringen som sitter och läser tidningen.


Diskborstar är användbara till mycket (skit tänkte jag skriva). Men Mona är ingen skit. Inte hennes hår heller.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 3 maj 2008 10:59

Offentliga lappar kan vara ganska kul men denna tar ändå priset.

 

Mammas dagbarn har under några veckors tid vårdat en liten vattenbagge som hon haft i mina föräldrars garage. Hon har gjort ett eget akvarium genom en plastburk där hon placerat lite växter. Hade hon fått sin vilja igenom så hade hon lagt värmeslingor i akvariegolvet också. I veckan när hon kom hem från skolan var baggen borta. Sorgen blev stor för denna lilla 6-åring. Med lite hjälp så skrev hon en liten lapp som hon satte upp på ICA i Gimo.


 Om du hittar en vattenbagge så lämna den till Inga på Skolgatan. 

Ingen bagge har synts än. De har letat i vägkanter för att se om han blivit påkörd, de har kollat om han sitter högt upp i träd men ingen bagge har synts till än. Alla tips mottas tacksamt.

 

Sedan vill jag bara informera att jag har tagit mitt ansvar och tröstat tjejen.

”Det är inte så farligt lilla gumman! Om några år kommer du ligga sömnlös och gråta över andra manliga varelser. Fast då kallas de svin och de kommer inte tillbaka genom en lapp på anslagstavlan på ICA i Gimo”.

 

//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards