Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Maria Thuré - 17 maj 2008 22:33

Rapportering från kvällens 40-års fest.


Festen anordnade i Gimos sk. wannabe "USA-område". Festen anordnades i vita villan. (Den Gimobo som döpte huset tänkte döpa det efter huset som USAs president bor i. Personen slaravde dock litegrann med researchen och det blev vita villan isället för huset. Vita villan ligger precis bredvid det bostadsområde som heter Beverly Hills. Vad ska man säga det är inte direkt Dylan, Brandon, Brenda och Kelly som bor där.


Åter till själva festen:


Jag vann inte tipspromenaden. Pappa vann givetvis ett pris. Han hade en taktik. Han tänkte att det förmodligen vara samma svar på barnfrågorna som vuxenfrågorna (så de lätt kunde använda samma mall vid rättningen). Han svarade därför på barnfrågorna. Det visade sig inte alls vara samma svar. Men när detta kom fram så fick han givetvis gå med i barnklassen där alla fick pris. Grattis pappa! Familjens stolthet! Det är inte alla som kan svara på om Bamse äter honung, dumleklubbor eller gurka för att bli stark.


Nu ska jag gå och sova.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 17 maj 2008 17:19

Jag har kollat lite halvt på matchen Sirius - Djurgården samtidigt som jag håller på att klä mig inför min kusins 40-års fest.


Jag hade planer på att bjuda in västra Sidan (Sirius supporterklubb) som är hemma och surar för att matchen inte spelar på Studenternas. Men jag kände att det räckte med två fotbollsfanatiker i soffan (Mamma och pappa). Min pappa tycker det roligaste är att Petter Österberg spelar från start. Petter och jag kila stadigt på minidiscotiden och har gemensamma danstävlingspriser. Vi körde stenhårt på sidledstegen och såg till och ha en härlig lucka mellan varandras framsida när vi dansade tryckare.


Pappa var så entusiastisk så varje gång Petter fick bollen så var han noga med att tala om det för mamma och mig som att vi inte hade egna ögon att se med. Hade Västra sidan varit där så hade de ju kunnat gör avågn tillsammans med pappa varje gång Petter fick bollen.


Petter gjorde några bra överstegsfinter så sidledstegen vi nötte på danstävlingarna i hammarskolans gympasal har verkligen gett resultat.


Nu ska jag som sagt iväg på 40-års fest. Det blir kort eftersom bortamatch mot Alvik väntar imorgon, men jag ska nog hinna med att kamma hem tipspromenadsegern först. Jag hoppas innerligt att min släkt äntligen har fattat att jag har växt ifrån att sitta vid barnbordet. Annars brukar de ha en förmåga att placera mig där. De tycker liksom att jag korv med bröd, saft och barn är en oslagbar kombination.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards