Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Maria Thuré - 10 maj 2008 22:00

Känsliga läsare uppmanas blunda.


Jag fick säsongens första fästing idag ute i skärgården. Mamma tog bort den åt mig. Så här i efterhand kanske det var dumt. Jag tänker då i singel perspektiv. Det var längesen nån kletade fast sig så ihärdigt på mig och då hade man ju faktiskt sluppit sova själv i sängen inatt.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 10 maj 2008 16:48

Idag har jag varit ute på sjön. Tidningarna har ju aviserat om Medelhavsvärme. Det är väl synd att överdriva men det har ju varit varmt och så har jag ätit citrusfrukt. Så det har väl varit lite medelhavsvarmt.


Pappa fick nya solbrillor av grannen på ön. Han har varit i Kina så det var äkta fejk. Pappa var råstolt över dessa. De satt på när han klippte gräset, när han käkade bullens korv och när han körde båten. Tror han kommer sova med de också.


Pappa: "Maria, Vad var det de hette nu igen?"


Maria: "Ray ban, pappa! Ray ban".


Pappa: "Rej baaan?" (Observera långt a på ban)


Maria: "Nej Ray ban".


Pappa: "Rej ben, det låter som man försöker säga revben fast på engelska".


I ett senare skede på väg hem.


Pappa: "Nu har vi alla solbrillor".


Maria: "Ja det är ju bra så man inte förstör ögonen av UV-ljuset"


Pappa: "Jaha. Jag trodde man hade de mest för att vara cool".


Pappa du är cool! Dessutom så är vi som campingfamiljen i samma träningsoverall. Alla har solbrillor och likadan flytväst. Det är så mycket coolhetspoäng!


Observera hur jag på bilden har skött min uppgift. Att plocka in fenderna. Det är enbart sommargäster som kör med den ute och det är inte coolt!


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards