Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Maria Thuré - 14 maj 2008 20:15

Max vår tränare bröt en övning idag på träningen ganska missnöjd så är han angelägen att få en förbättring. Han vill framförallt att vi ska höja farten och visar hur vi ska löpa och säger:


"We have to build up the fart".


//Goldfish



Av Maria Thuré - 14 maj 2008 13:48

Samtal på jobbet:


Jenny: "Kan ni förstå vilken utsatt sits jag är i här på Mentorn. Ni bara snackar fotboll..".


Lillchefen: "Öhh! Du sa ju på anställningsintervjun att du var jätte intresserad av idrott och tränar en hel del. Ljög du?".


Jenny: "Nej, nej men jag HAR ju tränat en hel del FÖRR. Jag har ju till och med åkt kortvasan, men nu var det just fotboll jag pratade om.."


Jenny vi gillar dig ändå speciellt när du beskriver hur du har Tourettes i hjärnan, och går runt och tänker men shit vilken idiot! Shit vilken idiot! Shit vilken idiot! Och hur du kan gå runt att tänka, den tredje killen jag möter nu kommer jag gifta mig med. Folk från Dalarna är fanimej inte kloka.


Jenny tycker du att det är mycket fotbollssnack nu så vänta du bara den 10 juni då har Sverige sin första EM-match. Kanske dags att ta ut lite flextid då.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 14 maj 2008 07:48

Jag har alltid drömt om att få slänga med det gamla uttrycket:

"jag har bilen på service".

För mig står ett sådant uttryck för status och massor av vuxenpoäng. Jag har ju ingen egen bil utan kör omkring med mina föräldrars andra bil, så jag har ju aldrig rikltigt fått tillfälle att nöta på den gamla goda frasen.


Men det jag faktiskt kan göra nu är att säga:

"Jag har cykeln på service".

Jag är besviken det känns inte som att jag får det gehör hos mina samtalspartners som jag hade drömt om. De kollar snarare på mig som en nörd.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards