Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Maria Thuré - 13 maj 2008 22:00

Jag är ingen fysisk tjej. Tvärtom jag är liten som en kollibri. Idag fick vår fystränare för sig att vi kvinna mot kvinna skulle mötas i en ring och genom vår kroppstyngd försöka putta ut varandra.


Först fick jag  möta Klara, hon kunde bara lyfta mig ur cirkeln. Matchen var slut på typ 2 sekunder. Sedan fick jag möta Catta som är ungefär lika stor som mig. Då blev matchen iaf runt 10 sekunder. Sedan putta hon mig utanför ringen och nästan rakt in i döden, jag höll på att flyga rätt in i väggen som hade ett litet fönster med huvudet före.


Men inte sitter jag och grubblar över döden inte. Nej, nej jag är så glad att Henke ska med till EM som kontaktperson för Zlatan. Då kan man ju vara lugn att Zlatan inte springer ut och dricker öl vid fel tillfällen.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 13 maj 2008 18:52

Fick följande SMS från Piteå idag:

Hur kan vi ha snöstorm nu? Det känns inte rättvist.


Livet är inte rättvist. Vi har sol i Uppsala och det är snöstorm i Piteå. Medelålderspar från Saltsjöbaden (En bostadsort där invånarna har finare sommarhus än en vanlig Svenssons permanentboende)  vinner 135 miljoner på Lotto. Mona Najib student som lever på CSN vinner 0 kr på samma Lottospel.


Vissa ligger hemma i soffan och kollar på TV. Jag ska precis iväg till gymet och köra intervaller och styrka.


Jag säger det igen. Livet är inte rättvist.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 13 maj 2008 15:09

Idag på jobbet så har det inte varit någon bra dag. Flosklerna bara haglade. Det började i bilen när jag skulle berätta om en pojke med down syndrom och sa att familjen hade en mongolit. 3,5 år på sOcialhögskolan har verkligen gett resultat.


Sedan så satt vi och åt lunch allihopa. Då grabbarna frågade mig vad jag hade i matlåda. Jag svarade:

"Jo sån här Kungsfågel".


Lugn alla fågelvänner. Jag menade givetvis kyckling från Kronfågel.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards