Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Mina nya löparskor

Av Maria Thuré - 28 februari 2008 17:40

Fick min första socionomlön igår. Idag började jag sätta sprätt på den. Köpte ett par nya löparskor. Inte lika fränt som att köpa Calvin Klein underkläder. Fråga mig inte varför jag bloggar om mitt köp för det är väl nästan nördvarning på det.


Jag for iväg till sportaffären. Började givetvis lyfta och klämma på de snyggaste (vill ju vara fin när alla journalister ska fota mig på upploppet av maraton). Då kliver Mr försäljare fram.


Mr F: "Kan jag hjälpa till med något?".


Jag: "Nja. Jag är ute efter ett par löparskor och är lite sugen på de här". (Lyfter fram de snygga där man kan sätta i en sak som man kopplar till min Ipod).


Mr F: "Ja okej. Hur ofta springer du?"


Jag tänker: Vafan! Ska han kartlägga mina motionsvanor nu också.


Jag: "Jo jag springer en del".


Han kollar frågande.. Jag tänker vafan.


Jag: "3-5 ggr i veckan".


Mr F: "Okej då vill jag gärna se vilka skor som passar dig, skulle du kunna ta på dig skorna och kliva upp på löpbandet här?"


Svordomarna haglar i min hjärna och jag ställer mig frågande över vart samhället är på väg. Man kan inte längre bara ta ett par skor och betala för dem som förr. Är det tänkt att jag ska hämta träningskläderna i bilen också för att se om de matchar?


Jag: "Njaeee".


Mr F: "Alltså det är jättebra.."


Motvilligt kliver jag upp på löpbandet och det visar sig att dessa skor var helt fel för mig. Då jag belastar konstigt på min häl. Jag får snöra på mig ett par andra skor och han kollar igen. Tillslut så kommer vi fram till ett par skor som passar mig.


Vilket jäkla sjå och köpa skor. Jag har lagt ner mer energi på skoval än att hitta mannen i mitt liv. Nu hoppas jag verkligen att skorna springer maraton åt mig med.


Så nu ska jag börja en inskolning av skorna. Imorgon blir det löpbandet på Friskis och på söndag blir det Hargsvägen i 90 minuter.


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards