Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Kompis flirtar med tandläkare

Av Maria Thuré - 28 februari 2008 06:59

Min dator var helt död igår. Jag fick andnöd och kände förtvivlan över att min närmaste vän som alltid har ställt upp på kvällarna kanske var på väg att begravas. Som en riktig vän så gjorde jag nu på morgonen ett nytt försök att närma mig datorn. Och vips så var det bara att slå på knappen så fungerade den. Inget smicker ingenting, den bara startade.


Min dator kanske bara behövde lite sportlov. Tack och lov att han inte behövde en vecka som alla andra skolelever.


När datorn inte fungerar så roar man sig med telefonprat. Jag ringde en kompis. Denna kompis har en mamma som är läkare. Hon jobbar även på ett stort företag där man stämplar in och ut. (Jaja jag vet att de flesta nu kan lista ut vem personen är).


Iaf på det stora företaget så är det okej att stämpla ut för läkarbesök och tandläkarbesök. Till hisorien hör även detta att hon för tillfället har en fling med en tandläkare. Hon konstaterade lite skämtsamt och glatt igår att hon utan problem har tid att träffa sin mamma. På jobbet säger hon bara att hon ska på läkarbesök, vilket är sant. Denna kompis har även plötsligt fått väldigt dåliga tänder detta enbart för att hon vill träffa flirten. Då kan hon bara säga att hon ska till tandläkaren utan att ljuga.


Denna kompis ska alltid vara värst. Det kommer ju nya förmåner i sommar. Då blir det billigare att gå till tandläkaren. Självklart har hon inte tid att vänta så länge. Undra om hennes kompisar kan få lite extra rabatt med? Man borde iaf kunna få några extra bamseklistermärken efter besöket.


//Goldfish



 
 
Ingen bild

utelämnad vän

29 februari 2008 08:06

:) du är ju knasig du, jag ska höra efter om du kan få ett klistermärke eller bokmärke, kommer du över någon kväll kan jag själv visa fina trix på tandborstning och eventuellt ha en snabb kurs i tandtrådanväning...kaja

 
Ingen bild

Maria

29 februari 2008 09:30

Jag är nog mer intresserad av att höra om hur du fick lära dig borsta tänderna och tandtråd av Mr Dentist... =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards