Direktlänk till inlägg 17 februari 2008

Att packa inför en dejt

Av Maria Thuré - 17 februari 2008 22:03

Detta skulle bli bloggen om multisportaren Maria. Det började så bra. Jag sprang cirka 40 minuter för att efter den etappen hoppa på min gröna Monark cykel. Cyklade iväg till sporthallen där det vankades inomhusfotboll. Bara ett litet problem jag var en timme försenad. Detta innebar ett liten avbräck i mitt multisportande och fotbollen med efterföljande simning i Fyrisån fick läggas åt sidan.


Istället blev det en spontan promenad med min kära kompis där dejtandet som singel blev det stora samtalsämnet och även temat för denna blogg.


Min kompis dejtar en kille på annan ort. En kille som hon ska besöka nästkommande helg. I ett dejtingstadie som detta så kan små problem te sig ganska stora. Se bara till själva packandet...


1. Vardagliga kläder

Det gäller att ta klädesplagg som varken kan kännas för fint eller luffigt. Något som kan kännas naturligt att bära och kompletterar killen om han dyker upp i en rock T-shirt eller en skjorta.


2. Ännu mer vardagliga kläder

Vissa dar trivs man inte i vissa kläder. Ha därför flera alternativ. Annars kommer du bara sitta och störa dig på dina egna kläder. Har han en röd tröja kan det vara SÅ jobbigt att sitta i en rosa klänning.


3. Luffarkläder

När man blir borta en hel helg så kan det bli ganska obekvämt att krypa ner i soffan med tighta jeans. Dessutom är ju tighta jeans typ inbrottssäkra. Inte det ultimata vid en dejt.


4. Finare kläder

Ordet planering finns inte i mäns vokabulär utan helt utan förvarning så kan en kille berätta att han bokat in en utgång med polarna. Då kan det vara bra att ha någon partystrass att ta på sig.


4. Hårtork

Hur många killar äger en hårtork? Nej precis ett måste att packa ner. (Och om hanmot förmodan skulle ha det så är det nog inte dig han är intresserad av utan din killkompis).


5. Egen duschcreme

Man känner sig inte alltför attraktiv när man som tjej varit tvungen att använda Dubbeldusch och luktar man till nästa duschning.


6. Massmängd trosor

Man vet aldrig vad som kan hända. Ta med många ifall om.


I tanke på hela denna packning så överväger min vän att boka en flyttbil. Skulle vilja se minen hos killen när hon dundrar in med sin packning. Vilken kille skulle inte bli ivägskrämd av en packning som liknar "hej jag har kommit här för att stanna" vid andra dejten.


Det är inte lätt att vara singel


//Goldfish




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards